Horizont Erdútky

Dátum/čas: 09.03.2019 (sobota) – 8:00     Miesto konania: Oravská Lesná

Sledujete archívny záznam prechodu, ktorý sa konal v minulosti.
Ak je k dispozícii novší záznam, kliknite nižšie:
  • Žiadne očakávané udalosti na tomto mieste

Obecný úrad Oravská Lesná a Turistický oddiel Paráč Oravská Lesná pozývajú všetkých priaznivcov bežeckého lyžovania a turistiky na 15. ročník prechodu Horizont Erdútky.

• Prezentácia: 8:00 – 10:00 v kultúrnom dome
  • Lyžiarska trasa: cca 24 km, pešia trasa: cca 14 km
  • Štartovné: dospelí 5 €, do 18 rokov 2 €, deti do 15 rokov zadarmo
  • 2x občerstvenie na trati, 1x pohostenie v cieli
  • Mapa a popis trasy pri prezentácii
  • Stránka obce: www.oravskalesna.sk

Sledujte prosím značenie, podrobné informácie o trase aj značení pri prezentácii. Tešíme sa na Vás!

Fotogalérie a reportáže:

Tento príspevok bol vložený Rado. Určite trvalý odkaz ako záložku. 26 462 zobrazení.

6 názorov na “Horizont Erdútky

1. Pešia trasa – Od Kultúrneho domu pokračujte vedľajšou cestou okolo hotela stúpaním miestnou časťou Bučina.
    Popri zjazdovke (ale opatrne, aby ste neohrozili lyžiarov) zíjdete ku stanici sedačkovej lanovky, kde bude prvá „občerstvovačka“.
    Pokračujte opatrne po ceste okolo železničky cez chatovú oblasť Tanečník, odtiaľ cestou smerom cez osady Lehotská a Kubínska. Prídete ku druhej „občerstvovačke.“
    Pripojíte sa k bežkárom, po dlhej lúke zíjdete do sedla Beskyd v miestnej časti Jasenovská. Odtiaľ pokračujte stúpaním po ceste smerom na Mačangov Beskyd (vykrývač) a následne hrebeňom, cez miestnu časť Brišovka až ku Kultúrnemu domu, kde je pre Vás pripravené pohostenie 🙂

2. Bežkárska trasa začína pri Kultúrnom dome v Oravskej Lesnej v nadmorskej výške 780 m n. m. Od Kultúrneho domu prejdite cez hlavnú cestu okolo školy, mostom cez rieku na cyklochodník. Pokračujte po cyklochodníku do miestnej časti Pribišská. Prejdete cez hlavnú cestu a začína stúpanie na vrch Malý Kohútik. Hrebeňom cez Kohútik okolo prvého lyžiarského vleku. Pokračujte hrebeňom smerom na druhý vlek. Popri zjazdovke (ale opatrne, aby ste neohrozili lyžiarov) zídete ku stanici sedačkovej lanovky, kde bude prvá „občerstvovačka“.
    Vyveziete sa sedačkovou lanovkou a pokračujte smerom na miestnu časť Lehotská ku soche Sv. Trojice. Odtiaľ cez lúky a krátkym zjazdom smerom na miestnu chatovú osadu Tanečník, pred ktorou odbočíte vľavo na lúky. Popri stĺpoch elektrického vedenia sa stúpaním dostanete do miestnej časti Demänová. Pokračujte po zelenej turistickej značke smerom na vrch Mrvova Kykula. Tu sa nachádza nebezpečnejší zjazd. Opatrne prejdite cez hlavnú cestu Orava – Kysuce, pokračujte ku druhej „občerstvovačke.“
    Pripojíte sa k peším turistom, po dlhej lúke zídete do sedla Beskyd v miestnej časti Jasenovská. Odtiaľ pokračujte stúpaním smerom na Mačangov Beskyd (vykrývač) a následne hrebeňom a cez miestnu časť Brišovka až ku Kultúrnemu domu, kde je pre Vás pripravené pohostenie 🙂
    Každý účastník sa zúčastňuje prechodu na vlastné riziko.

3. Ahojte horizonťáci, dnes som bola preznačiť bežkárskui trasu, je max-pohoda, sneh cca 50 cm a viac, ale neskutočne ťažký, mokrý = čisté akvárko v topánkach v cieli, väčšinu trasy by nám mal prejsť ratrák – čiže heslo pohodka-jahodka a potom to príde 🙂 cca 14-ty kilometer, pôjdeme horou zo sedla Demänová na Jamy cez Mrvovu kykulu – pozorne sledujte značenie, tým že bolo veľa snehu, hora je vylámaná, ale chvíľku potrápime a ukážu sa nám neskutočné výhľady na Kysuce, Raču – to stojí za to 🙂 a potom už len kúsok a čaká nás občerstvovačka 🙂 Trasa je dôsledne značená, nenechajte sa zmiasť skratkármi a ja v sobotu ráno pôjdem ako prvá a budem istiť naše kroky oranžovo-červeným sprejom, sem-tam nejakým tým smajlikom na povzbudenie. Spolu to dáme!!! Takže v sobotu 🙂 s úsmevom Alienka 🙂